SM-Kisaviikko 2012

8.7.2012

SM-Kisaviikko on jäänyt historiaan vuoden 2012 osalta. Tulosta taottiin MAP Räimeen osalta todella loistavin tuloksin. Keli oli koko viikon mitä ihanteellisin. Aurinko paistoi ja tunnelma oli korkealla. MAP Räimeen junnut alottivat heti alkuviikosta kovilla tuloksilla. Saldona junnut keräsivät 1 Kulta, 1 Hopea ja 2 Pronssia.

Kari Korkeamäki aloitti myös alkuviikosta todella upeasti. Kari pelasi veteraanien +55v singelissä erittäin tasokkaat pelit, joista pitkän uurastuksen jälkeen nappasi itselleen veteraanien +55v singeli Suomenmestaruuden. Jälleen tuli 1 Kultamitali seuralle.

Mika Nietula raivasi tiensä yleisessä singelissä upeasti sijoille 9 - 16. Mikan sijoituksessa pitää ottaa huomioon että tämä SM yleinen singeli oli Mikalle ensimmäinen, joten sijoitus on mitä parhain.

Jyrki Salo ja Kunu Wallin pelasivat myös ensimmäistä kertaa yleisissä SM-sarjoissa. Tämä parivaljakko raivasi tiensä yleisessä duppelissa myös loistavasti sijoille 9 - 16. Taakse jäi monta kokenutta ja taitavaa peliparia.

Sirpa Korkeamäki antoi myös näytteen taidoistaan sijoittumalla naisten SM-trippelissä hienosti sijalle 7. Sirpan kanssa pelasivat Laine Mirja ( BIT ) ja Rantanen Tuula ( TUR )

Perjantaina alkoi yleisen SM-trippelin ottelut. MAP Räimeeltä oli joukkue Kari Korkeamäki, Jyrki Salo ja Kunu Wallin tavoittelemassa petanquen SM-trippelin herruudesta. Tavoitteeksi laitettiin pääseminen sijoille 9- 16. Ensimmäinen ottelu pelattiin joukkuetta Lehti Antero, Jutila Juha, Nevo Ari vastaan. Peli alkoi tahmeasti ja MAPin joukkue ei meinanut päästä peliin kiinni millään. pelin ollessa tilanteessa 10 - 5 vastustajan hyväksi, kuului pillin vihellys joka tarkoitti että aika päättyy, jolloin jäljellä on enään ottelussa pelattavana: kesken oleva pääty loppuun + kaksi snadia. Vastustaja oli asettanut tässä vaiheessa kaikki kuulansa snadin lähelle ( n. 10-20cm snadista ). MAPilla oli jäljellä 4 kuulaa. Kari meni vankoin askelin rinkiin ja tiukan keskittymisen jälkeen asetti täydelliset kaksi heittoa melkein sandiin kiinni. ( MAP:illa kaksi pistettä kiinni tässävaiheessa ). tämän jälkeen asteli rinkiin Kunu. Tiukan pohdinnan jälkeen asetti Kunukin todella loistavasti molemmat kuulansa aivan Karin kuulien viereen. jolloin MAP:in joukkue  otti tästä päädystä 4 pistettä. Joukkue pääsi näiden loistavien asetusten johdosta tilanteeseen 10 - 9. peliä jäljellä kaksi snadia. seuraavassa päädyssä oli voiton tahto joukkueella niin kova että ratkaisu tehtiin ottamalla tästäkin päädystä 4 pistettä ja samalla pelin voitto MAP 13 - 10  PCP.

Seuraavan pelin MAP joukkue hävisi, jolloin joutui joukkue pudostus peliin. Pudotus pelissä oli MAP:in joukkue aluksi jälleen ahdingossa mutta jälleen hienolla keskittymisellä tuli tärkeä voitto. Välicupissa kohtasi MAP:in joukke tutun vastustajan Aalto Kai ( KOT ), Barck Markus (KOT), Taipalvesi Marko (KAU). Välicup alkoi jälleen samalla kaavalla kuin edellisetkin pelit. Markon joukkue otti heti johtoaseman 5 - 0. Tämän jälkeen sai MAP:in joukkue snadin haltuunsa. Yhteisellä päätöksellä alkoi joukkue pelaamaan pitkää pelii joka koitui loppujen lopuksi vastustajan tappioon. MAP voitti pelin 13 - 5. Tästä jatkoi MAP:in joukkue lauantain peleihin. taistelemaan sijoista 1- 8.

Lauantai aamu oli puoli pilvinen mutta jälleen todella lämmin. Ensimmäinen lauantain vastustaja oli POIKOLAINEN Arttu (PSC), LEHTO Mikko (KAL), PIIPARINEN Pauli (KAL). Peli oli tasaista ja MAP:in joukke oli yhdessä vaiheessa johdossakin. Peli päätty harmillisesti MAP:in tappioon 13 - 8. Näin ollen tippui joukkue pois mitali peleistä. Mutta tässä vaiheessa oli tavoiteeseen päästy. Seuraavaksi taisteltiin sijoista 5 - 8. Vastustajaksi tuli MYLLYMÄKI Veli-Matti (PSC), FADILLIOGLU Salim (PSC), LEHTI Jussi (RIE). Jälleen alkoi pelit samalla kaavalla kuin perjantainakin. Vastustaja otti välittömästi rankasti pisteitä ( 9 - 0 ). MAP:in saatuaan snadi haltuunsa, alkoi armoton vastustaja kurittaminen. Jälleen siirryttiin pitkää peliä pelaamaan. Snadia ei sitten luovutettukkaan enään vastustajalle vaan taottiin pisteitä tasaseen tahtiin. Peli päättyi MAP:in voittoon 13 - 9. Tästä siirryttiin pelaamaan sijoista 5 - 6. Päivän viimeinen peli olikin sitten todella vaikea ja keskittymistä ei enään ollut. MAP hävisi pelin tuloksella 2 - 13 joukkueelle AALTO Marko (KAL), THANAKORN Singthong (KAL), LEHTI Mikko (RIE). Lopputuloksissa oli MAP joukkue Kari Korkeamäki, Jyrki Salo ja Kunu Wallin sijalla 6.

Yhteentona voi todeta että MAP RÄIMEEN suoritukset SM-kisaviikolla oli todella upeat.

SM-kisaviikon lopullinen saldo:

2 Kultaa

1 Hopea

2 Pronssia

2 Arvopiste sijaa ( sijat 6 ja 7 )

Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin kohti seuraavia SM kisoja. Onnittelut vielä kaikille mitalisteille.

Kirjoituksessa olevat virheet korjataan jos niitä huomataan olevan. Palautteen voit laittaa keskustelu foorumille TÄSTÄ tai antaa palautteen TÄSTÄ

Veteraanisarjat

-      Singeli (Cirkel-poulet, välicup 1, välicup 2, 1-16, 1-8)

1. Kari Korkeamäki (MAP)