SM-kisaviikko

Juniorisingelin mitalistit
Veteraaniduppelin mitalistit

MAP RÄIME SÄILYTTI TASONSA PETANKIN SM-KISOISSA

Pétanquen perinteinen SM-kisaviikko pelattiin 8.-13.7.2013 Kokemäellä Euran Raikun toimiessa järjestäjänä. Pelialustana oli Pitkäjärven vapaa-aikakeskuksen pesäpallokenttä. Tasainen alusta vaati pelaajilta pitkää pinnaa ja huolellista keskittymistä.

Aikuisten sarjoissa MAP Räimeen kestomenestyjät Kari Korkeamäki ja Heikki Pirtinaho taistelivat veteraanien duppelissa SM-hopeaa. Karin ”kotkansiipi” - kierteet snadille ja Heikin häikäisevät ammunnat jatkuivat koko 13,5 tuntia kestäneen pelipäivän ajan. Illan hämärtyessä finaali kääntyi kuitenkin niukkaan 11 – 13 tappioon. Voiton vei kisaviikkoa dominoinut Näsilän pariskunta Porista.

”Pitkä yhteistyö ja ehdoton luottamus omiin ja joukkuetoverin kykyihin olivat mitalin avaimia 63 joukkueen kisassa”, totesi helteisen päivän aikana nenänsäkin kärventänyt joukkueen kapteeni Kari Korkeamäki.

Veteraanien trippelissä Karin joukkueessa pelasivat Jarmo Räty asettajana ja Eero Lalu ampujana. Pieni herpaantuminen puolivälierässä, kullan voittanutta Oravaisten joukkuetta vastaan, suisti tuoreen trippelikoostumuksen viidenneksi.

Heikki, asettajanaan Mika Nietula, selvitti tiensä ¼-välieriin yleisessä duppelissa. Viisi helteistä pelipäivää lienee verottanut parhaan terän joukkueelta? Sijoitus kunnioitettavasti yhdeksäs.

Sirpa Korkeamäki voitti naisten singelissä muutaman edellisvuosien mitalistin. Sitkeän kamppailun jälkeen niukka 10 – 13 tappio viimeisessä pelissä ja sijoitus myös yhdeksäs.

Viime vuoden tapaan MAP Räimeelle tuli todellinen mitalisuma juniorisarjoissa. Jonna Nietula voitti duppelin kultaa yhdessä naapurin tytön, nykyisin Karkkilaa edustavan, Tiia Salon kanssa. Toinen kultamitali ripustettiin Jonnan kaulaan trippelin päätyttyä. Jonnan joukkueessa pelasivat Tyrvään Jani Mäkinen ja Loimaan Jasmina Leppämäki.

Henkilökohtaisessa singelissä Jonna voitti pronssia, samoin juniorien ammuntakilpailussa. Neljä mitalia samoista SM-kisoista on seuran kaikkien aikojen ennätys.

Juniorien tasoa kuvaa se, että naisten duppelissa Jonna ja Tiia sijoittuivat hienosti viidenneksi. Häviön katkeraa kalkkia juotettiin jopa naisten ammunnan tuoreelle hopeamitalistille. Lahjakkaita tyttöjä!

MAP Räimeen kokonaistulos; kaksi kultaa, yksi hopea ja kaksi pronssia oli sama kuin vuoden 2012 SM-kisoissa. Pieneltä seuralta erinomainen suoritus ja mitalitilaston kuudes sija.

Teksti: Kari Korkeamäki