Seura-SM, Turku

17.8.2014

SEURA-SM  16.8.2014 Turku Kupittaa, 15 joukkuetta

MAP Räimeen joukkue: Kari Korkeamäki c, Sirpa Korkeamäki, Mikko Koskimäki, Jyrki Salo, Gunnar Wallin, Jonna Nietula, Mika Nietula, Raimo Monto

Swissillä mentiin kolme kierrosta, välillä paistoi helteisesti, toisinaan roiteli vettä niskaan. Selkeät vierintäkentät, joita sade muutti heti alkukierroksen jälkeen. Tuli vähän trampoliinimainen pinta. Kioski toimi ja ravintolassa oikein hyvät pöperöt.

Swiss-kierros 1 Euraa vastaan hoideltiin ammattimaisesti kotiin. Sirpa ja Kunu pistelivät oman duppelinsa vauhdilla voittoon. Trippelissä Jonnan ja Mikan kanssa, alkuhermoilun jälkeen, selkeä voitto. Mikon ja Jyrkin peli jäi kesken.

Swiss-kierros 2 ja kova pala purtavaksi, Loimaan 1-joukkue. Hienosti alkoi, Mikko ja Raikka löivät Seija Uusitalon ja Seppo Lindmanin 13-6 loistopelillä. Läheltä piti Sirpalla ja Kunulla Michel Simon-Bellamya ja Arto Stenbergiä vastaan. Raju johto kuivui 12:n kammoon ja ammunnan lopettamiseen ratkaisuhetkillä. Trippelissä Pirjo Kivinen, Eero Ravantti ja Markku Nieminen olivat hivuttautuneet 10-6-johtoon aikamerkin tullessa. Viimeisessä päässä Pirjo asetti snadiin kiinni, Mika sen kajautti komeasti pois, vaan siinä ohessa snadi lirui ulos päädystä. Pakko oli siirtää snadia taakse jatkopäässä, Mika onnistui, mutta saaliina vain 3 p ja 1-2 Loimaan hirmuille. Meiltä loistava taistelu koko tiimiltä!

Swiss-kierros 3 ja Porin pirut vastuksena. Ei nyt hätkähdetty vanhoja meriittejä. Sirpa ja Kunu pitivät taas pintansa ja voitto kotiin, Trippelissä Jonna, Jyrki ja Mika eivät antaneet naisten maajoukkueelle paljonkaan löysiä. Selkeästi 2-0-voitto, kun Mikon ja Raikan peli jäi kesken. Ensimmäistä kertaa seura kahdeksan joukossa seura-SM:ssä.

Cupissa lisää kovaa vastusta marssi kentälle. Valkeakosken tasaisen kova joukkue. Alkoi jo näyttää uhkaavalta, kun kaikki kolme joukkuettamme olivat takaa-ajo-asemissa. Mikon kanssa ehdittiin ensin niukkaan voittoon. Kova asetusvarmuus ratkaisi tämän isojen kasojen duppelin. Jo toistamiseen suomalainen naisten huippujoukkue joutui nöyrtymään MAP Räimeen trippelijyrän alle. Sirpa ja Kunu olivat jo myös ehtineet ohittaa vastustajan keskeytetyssä pelissä.

Jumankavit, mehän pelataan mitaleista!

Välierässä uudelleen Loimaan 1-joukkue. Olivat pistäneet taisteluvaihteen päälle. Sirpa ja Raikka, rökäletappio, samaa tavaraa trippelissä. Mikon ja minun keskeytynyt pelikin murskalukemissa. Toisessa välierässä Turun isäntäjoukkue hävisi dramaattisesti 1-2 ja trippelin rökälejohdon jälkeen 12-13.

Pronssipelin joukkuevalinnat saatiin lopulta väännettyä kasaan ja pakka vallan uusiksi. Turku antoi tasoitusta kun Keräsen Kimmo joutui jättämään pelit muille.

Mitalinkiilto alkoi tulla silmäkulmaan. Kauneusuniltaan herätetty Jonna laittoi asetuskoneen käyntiin ja Jyrki sai ammunnan totutun hohdokkaaseen uomaan. Turun ykkösnyrkin pyristely päättyi Jonnan komeaan karoon. Trippelissä turkulaisten ”varanainen” Meeri oli joukkueensa ja koko pronssimittelön ehdoton tähti. Nakutti asetusta jopa Sirpaa paremmin. Raikan ja Kunun ammunnat eivät riittäneet jatkuvassa prässissä. Selkeästi saatiin selkään. Ratkaisu jäi Mikon ja Mikan käsiin. Tasatahtia ja johtoa vaihdellen edettiin 10-10:een. Mikko vei asettajan kuulat, mutta Heiskasen Pertti sai nyylättyä ykkösen, jonka Mika kajautti mäkeen. Pojat ottivat tiukkaan rakoon asettamalla vielä toisen pisteen. Viimeinen kuula lähti omia kohti, muutti hieman suuntaa ja meni lähes mahdottomasta raosta ohi ja törkkäsi snadin neljän kasaan, jossa yksi meidän ja kolme turkulaisten kuulaa. Petankkiurani traagisin hetki, kun valkeni, että Turku sai siitä kolme pistettä ja peli heille 2-1. Mikon ja Mikan hieno taistelu kaatui rouva Fortunan aina oikulliseen luonteeseen. Turku ansaitsi mitalinsa, mutta ei olisi pelillisesti ollut väärin, jos arvometallia olisi tullut meillekin.

Kapteenina voin todeta päivän olleen joukkueena seuran historian paras. Kaikki onnistuivat ja aika parantanee viimeisen pelin henkiset haavat. Joukkuehenki oli odotettua parempi ja vaihtoruletti onnistui nappiin. Välierätappio Loimaalle oli selvä, mutta alkusarjassa näytettiin kisan voittajillekin haastekorttia. Järvenpää otti hopeat pois kuljeksimasta. Tiia Salo on kasvanut yhdeksi seuransa luottopelaajista. Lämpimät onnittelut Tiialle SM-hopeasta.

Kiitokset joukkueelle upeasta suorituksesta, hienoista heitoista ja hyvästä tiimityöskentelystä!

Unohtumaton pelipäivä

Kapteeni-Kari